東北工業大学

総合教育センター | 研究室・教員紹介
総合教育センター | 研究室・教員紹介

HOME > 学部・大学院 > 総合教育センター > 研究室・教員紹介 > クック サイモン

研究室・教員紹介

総合教育センター

クック サイモン

I am interested in examining the dynamics of motivation in tertiary-level Japanese students of English from the perspective of the L2 Motivational Self System.

クック サイモン

准教授

クック サイモン

Simon D. Cooke

教員からのメッセージ

English study can be challenging, but also fascinating and fun. With the spread of globalisation, English can be your passport to the world!

学位

博士(情報科学) 東北大学 2021年

略歴

2009年4月 - 2012年3月 神田外語大学 上級講師(プロジェクトコーディネーター、カリキュラムの開発担当)
2012年4月 - 2013年3月 宮城学院女子大学(非常勤講師)・宮城大学(非常勤講師)
2012年4月 - 2013年3月 宮城教育大学(非常勤講師)・東北文化学園大学(非常勤講師)
2013年4月 - 2018年3月 東北工業大学 共通教育センター 講師
2018年4月 - 現在 東北工業大学 総合教育センター 准教授

研究分野

自立的学習、モチベーション

担当科目

  • 英会話 A, B
  • 英語I,II

著書

  • Cooke, S. (2021). Maintenance, Development and Atrophy of the L2 Self in 4 Japanese Universities: A Longitudinal Study of Japanese University Students, Japan Association of Language and Speech日本言語音声学会論文集 (JALS) No.2
  • Cooke, S. (2020). Using Q methodology to examine the effect of imagery training on possible second language selves among basic English users,  Konin Language Studies Vol.8, No.2
  • Cooke, S. (2020). Languaging, Star power, and L2 motivation, OnCUE Journal, 12(1), 25-46
  • Leis, A., Tohei, A., & Cooke, S. D. (2015). Smartphone Assisted Language Learning and Autonomy. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 5(3), 75-88. doi:10.4018/IJCALLT.2015070105
  • Cooke, S. (2016). Engendering autonomy and motivation through learner reflection tasks. Studies in Self-Access Learning, 7(4), 341-354
  • Adrian Leis・Simon Cooke (2017). Ultimate Listening 無敵リスニング〈中級). 開拓社
  • Adrian Leis・Simon Cooke (2017). Ultimate Listening 無敵リスニング〈上級). 開拓社

研究室・教員紹介へ戻る