東北工業大学

総合教育センター | 研究室・教員紹介
総合教育センター | 研究室・教員紹介

総合教育センター

研究室・教員紹介

  > 学部・大学院 > 総合教育センター > 研究室・教員紹介 > クック サイモン

総合教育センター

クック サイモン

I am interested in examining the dynamics of motivation in tertiary-level Japanese students of English from the perspective of the L2 Motivational Self System.

クック サイモン

准教授

クック サイモン

Simon D. Cooke

学位

博士(情報科学) 東北大学 2021年

略歴

2009年4月 - 2012年3月 神田外語大学 上級講師(プロジェクトコーディネーター、カリキュラムの開発担当)
2012年4月 - 2013年3月 宮城学院女子大学(非常勤講師)・宮城大学(非常勤講師)
2012年4月 - 2013年3月 宮城教育大学(非常勤講師)・東北文化学園大学(非常勤講師)
2013年4月 - 2018年3月 東北工業大学 共通教育センター 講師
2018年4月 - 現在 東北工業大学 総合教育センター 准教授

研究分野

自立的学習、モチベーション

担当科目

  • 英会話 A, B
  • 英語I,II

教員からのメッセージ

English study can be challenging, but also fascinating and fun. With the spread of globalisation, English can be your passport to the world!

著書

  • Cooke, S. (2021). Maintenance, Development and Atrophy of the L2 Self in 4 Japanese Universities: A Longitudinal Study of Japanese University Students, Japan Association of Language and Speech日本言語音声学会論文集 (JALS) No.2
  • Cooke, S. (2020). Using Q methodology to examine the effect of imagery training on possible second language selves among basic English users,  Konin Language Studies Vol.8, No.2
  • Cooke, S. (2020). Languaging, Star power, and L2 motivation, OnCUE Journal, 12(1), 25-46
  • Leis, A., Tohei, A., & Cooke, S. D. (2015). Smartphone Assisted Language Learning and Autonomy. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 5(3), 75-88. doi:10.4018/IJCALLT.2015070105
  • Cooke, S. (2016). Engendering autonomy and motivation through learner reflection tasks. Studies in Self-Access Learning, 7(4), 341-354
  • Adrian Leis・Simon Cooke (2017). Ultimate Listening 無敵リスニング〈中級). 開拓社
  • Adrian Leis・Simon Cooke (2017). Ultimate Listening 無敵リスニング〈上級). 開拓社

研究室・教員紹介へ戻る

学部・大学院